Izgalmas és fontos bejelentést tett csütörtökön a NASA: foszfor helyett arzént találtak egy baktériumban a kaliforniai Mono Lake iszapjában. Az ilyen felfedezések az űrkutatás figyelmét is újabb kérdésekre irányítják. Ennek apropóján – azoknak, akik eddig még esetleg nem ismerték – szeretnénk ajánlani a NASA Kids’ Club honlapját, melyen játékosan tanulhatnak, ismerkedhetnek a gyerekek az űrkutatással és annak történetével.

Az egyszerűen és átláthatóan felépülő oldalon öt különböző nehézségi szint közel húsz játéka közül választhatunk. Nincs legördülő, bonyolult menürendszer, minden program elérhető rögtön a főoldalról. A programok szerencsére nem túl nagy méretűek, és bár a bonyolultabb grafikai megoldásokkal élő játékok betöltése több időt vehet igénybe, hosszú percekig viszont ezeknél sem kell várakoznunk. További szerethető tulajdonsága az oldalnak, hogy nem kell regisztrálni. Az angol nyelvtudás fejlesztésére is alkalmas: ugyan már pár szavas angoltudással is elboldogulhatunk az oldalon, viszont nem árt, ha közben egy szótár is kéznél van.

A különböző (színezős, platform, puzzle, logikai és ügyességi) játékok szépen kidolgozottak és könnyen kezelhetőek. A hangulata mindegyiknek békés, nyugodt: a hangsúly a tanuláson, és nem az akción van. A kisebb gyerekek állatokat és természetesen NASA-helyszíneket színezhetnek ki, de akár memóriajátékokkal, képek közti különbségek keresésével is megismerhetik az űrkutatás eszközeit és fontos állomásait. Az óvodásoknak, kisiskolásoknak már gazdagabb a választék: matematikai feladatokat oldhatnak meg, rejtett tárgyakat kutathatnak fel, ügyességi és logikai játékokat vihetnek végig.

Az oldal „hátránya” a már említett tény, hogy bizonyos játékokhoz elengedhetetlen az angol nyelvtudás. A legtöbb esetben ugyan fennakadás nélkül játszhatunk akkor is, ha nem értünk angolul, de sokat levonhat az élményből (és főleg a tanulásból), ha a játékosok nem követik a szöveget. Például az oldal egyik legjobb programjában a Toy Story hősével, Buzz Lightyearral különböző puzzle és platform játékokat vihetünk végig több szinten. A megoldások után érdekes információkat olvashatunk, videókat láthatunk, melyek az űrkutatás történetéről, eredményeiről szólnak, és a játékok maguk is ezeket dolgozzák fel. A memóriajátékban például országok zászlóit kell párosítani a hozzájuk tatozó tudományos felfedezéssel. Segítség, hogy a leíró kártyák sarkában is megjelenik a zászló, de a szöveg megértése nélkül a játék csak egy közepesen nehezített memóriapróba: a párok kirakása mellett viszont a tudománytörténelem olyan fordulópontjairól olvashatunk, melyek az űrkutatáshoz mai fejlettségéhez vezettek.