Egy beteg gyereknek hol van a legtöbb esélye?

A Save the Children összeállított és ma publikált egy listát az országokról az alapján, hol milyen esélyei vannak egy beteg gyereknek arra, hogy egészségügyi dolgozó lássa el. Emellett a rangsoroláshoz megnézték azt is, hol érhető el a gyerekek számára a diftéria, a szamárköhögés és a tetanusz elleni védőoltást, illetve, hogy hol szülnek a nők képzett segítséggel.

5 Tovább

Kövér a gyereked? Adózz többet!

Az elhízott gyerekek egészségügyi problémáira számos tanulmány, kutatás, akció hívja fel a szülők figyelmét. Illinois állam azonban a kampányok helyett drasztikusabb lépést tervez: megadóztatná a kövér gyerekek szüleit.

A szülők felelőssége, ha elhízott a gyerekük - vélekedik Shane Cultra szenátor, aki ezért azt javasolja, vegyék el azoktól a szülőktől az adójóváírás lehetőségét (átlagosan 2000 dollárt), akik kövér gyereket nevelnek. Egyelőre csak egy meglebegtetett ötletről van szó, mellyel megpróbálnák visszaszorítani az államban tapasztalható növekedését a túlsúlyos gyerekek számának.

0 Tovább

A hét hírei gyerekszegénységről, oktatásról, fogyasztói szokásokról

Gyerekszegénység

0 Tovább

A hét hírei: tankötelezettség, díjak, bemutatók

Oktatás/nevelés

0 Tovább

A hét hírei: válságok a közoktatásban, még több tévé gyerekeknek

Testi-lelki egészség

Kultúra

0 Tovább

Időmérő fogmosáshoz

Ez az időmérő segít, hogy meglegyen a két perc fogmosás. A fogkefe egyszer jár körbe a fogkrémszámlapos órán, miközben buzdító zene is szól. Az idő lejártát pedig sípoló hang jelzi. Rán Flygenringtől.

0 Tovább

Egészségre nevelő PC-játék

PC-játékot hasznosítanának az egészséges életmódra való nevelésben: az Escape from Diab (Menekülés Diab városából) és a Nanoswarm: Invasion from Inner Space (Nanorajzás: Belső invázió) játékok célja, hogy visszaszorítsák a 2-es típusú cukorbetegség és az elhízás kialakulási kockázatát. A programok az egészséges táplálkozás és a tetsmozgás fontosságát hangsúlyozzák.

A játékok hatékonyságát felmérő kutatás eredményei biztatóak: azok a gyerekek, akik kipróbálták őket, a szokásos napi mennyiségnél kétharmadnyival több gyümölcsöt és zöldséget fogyasztottak. Ugyanakkor a vízfogyasztás, az aktív fizikai tevékenységek és a testalkat esetében nem voltak elég ösztönzőek a játékok: továbbra sem sikerült elérni a szükséges napi minimumot.

A szakemberek klinikai vizsgálatában 153, tíz és tizenkét éves kor közötti gyerek vett részt, akiket véletlenszerű osztottak szét egy-egy 103 illetve 50 fős csoportra. Tökéletes adatokat végül csak 133 résztvevőtől sikerült begyűjteni. Az első csoport először a Diab, majd a Nanoswarm játékokat próbálta ki, míg a másik csoport az étkezésre és a testmozgásra vonatkozó tudást alapul vevő játékokkal próbálkozott néhány népszerű internetes oldalon.

A csoporttagok magasságát, testsúlyát, derék méretét, és tricepsz vastagságát a vizsgálat kezdetén, rögtön a Diab és közvetlenül a Nanoswarm játékok után, valamint két hónappal később is megmérték. Az alanyok fizikai aktivitását minimum négy napon keresztül követték figyelemmel minden egyes mérés alkalmával. Az ételfogyasztás mértékét pedig egy dietetikus ellenőrizte és jegyezte fel 24 órán keresztül.

A vizsgálat vezető kutatója, Tom Baranowski szerint ez a két program "olyan egyedülálló videojátékok, amelyek teljes mértékben megállják a helyüket a forgalomban lévő társaik mellett. Ezekben a játékokban egy sor olyan dolgot van szőttel a történetekbe, amelyek hatással vannak a gyerekek viselkedésére. Ezáltal arra motiváljak a játékosokat, hogy jelentős változásokat vezessenek be az étkezési szokásaikban."

(MTI hír alapján)

0 Tovább

gyerekszemle

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek