Iskola a mozgáskorlátozott gyerekek esélyegyenlőségéért: a budapesti Mozgásjavító

Magyarországon több alapítványi, egyesületi iskola is működik, ahol mozgássérült gyerekekkel foglalkoznak. A budapesti Mozgásjavító Gyermek és Ifjúsági Központ az egyetlen olyan speciális intézmény, amely az óvodai, az általános és a középiskolai közoktatási szakaszokat egymásba fűzi.

A felújított Medgyes-ház a Mexikói úton (Helinova)

0 Tovább

Magyar kislányról neveznek el egy műholdat

Lisa lesz a neve az Európai Bizottság és az Európai Űrügynökség Galileo elnevezésű műholdprogramja keretében felbocsátandó 27 műhold egyikének, miután Kraaijvanger Lisa Viktória, a Fillér utcai általános iskola tizenegy éves tanulója nyerte el az első helyezést az Európai Bizottság tavaly meghirdetett Galileo rajzpályázatán. A rajzverseny során mind a 27 EU-tagállamból választanak egy rajzot, amelynek alkotójáról a program keretében felbocsátandó 27 műhold egyikét nevezik el. Magyarországról közel 800 pályamű érkezett be. A gyerekeknek egy olyan pályaművet kellett készíteniük, amely a világűrt vagy az űrrepülést mutatja be.

Ezekől írtak az elmúlt héten:

0 Tovább

Szigorú iskola és családi fegyelem – változások 2012-től

Röviden összeszedtük, milyen a mindennapokban is érezhető változásokkal jár a gyerekek szempontjából a január 1-jén életbe lépett köznevelési törvény és a családok védelméről szóló törvény.

1 Tovább

Éhesek és fáznak a gyerekek több iskolában, óvodában

A válságot saját bőrükön érezhetik a magyar gyerekek is. Sorra kapcsolják ki a fűtést, szüntetik meg az ételkiszállítást a fizetésképtelen önkormányzatok iskoláiban. A héten például adósság miatt kellett rendkívüli szünetet elrendelni egy inkei általános iskolában és óvodában, a szolgáltató ugyanis lekapcsolta a gázt. A Kapos Televízió információja szerint hárommillió forinttal tartozik az önkormányzat a gázszolgáltatónak. A rendkívüli szünet több mint 30 óvodást és 120 általános iskolást érint. Az önkormányzat nem tud gondoskodni a gyerekekről, elhelyezésüket a szülőknek kell megoldani.

0 Tovább

Hogyan kellene informatikát tanítani a mai gyerekeknek?

Korábban írtunk arról, hogy egy friss felmérés szerint az Európai Unióban a gyerekek 36%-a, Magyarországon pedig 46%-a véli úgy, hogy jobban ért a világhálóhoz, mint a szülei. Gyakran felvetődik az is, hogy a gyerekek vajon tanáraiknál is többet tudnak-e a technikáról? Ezt a kérdést a Guardian most fel is tette oktatási szakértőknek, akik válaszaikban sok érdekes szempontot vetettek fel. Az informatikaoktatás a briteknél is főleg abból áll, hogy az alapprogramok használatát tanítják - és bár a vélemények megoszlanak arról, pontosan miről is kellene szólnia egy számtechórának, abban mindenki egyetért, hogy valami másra volna szükség.

(Kép: MTI/Balaton József)

Sam Dutton, a Google Chrome fejlesztője szerint a gyerekek nagyon értelmes, jól informált fogyasztók, de nem feltétlenül tudják, hogyan is működik a technika. A számítógép emiatt egy titokzatos fekete doboznak tűnhet számukra - vagyis passzív módon közelítenek a technikához. És ez az a pont, ahol szükség van a tanárokra: a Google szakembere azt szeretné, ha az iskolák jóval proaktívabbak lennének, és számítógépes programozást is tanítanának a gyerekeknek.

0 Tovább

Durva: bekamerázott iskolások Győrben

Egy nagyon érdekes hírt olvashattunk a kisalfold.hu-n: Győrben húsz kamerát szereltek fel a Kossuth Lajos Általános Iskolában. A városi fejlesztésről az önkormányzat tegnap tartott sajtótájékoztatót:

"A Kossuth Lajos utcai épületben 16 berendezés, a Márvány utcai épületben pedig 4 berendezés vigyázza néhány hete a rendet. A külterületet, az udvart, illetve belül az iskolát figyelik. Régi vágya teljesült ezzel az iskolának, a technika segítségével gyorsan felgöngyölíthetik a gyerekek között adódó vitákat, amelyekről utólag többnyire másképp számolnak be.
- Nem ellenőrzés, tettenérés a cél, hanem a biztonság, a gondoskodás - mondta Papp Gyöngyi igazgató. Rendbontás esetén, ha kell, a szülő és a gyerekek jelenlétében visszanézik a felvételeket, így tisztázzák a félreértéseket, mielőtt súlyosabb konfliktusba torkollnak." (Forrás)

A győri Kossuth Lajos Általános Iskola főbejárata

3 Tovább

"Nálunk nincs romakérdés" - miért sikeres a csepeli Burattino?

A Gyerekszemle új sorozatában olyan intézményeket mutatunk be, ahol speciális igényekre szabott oktatás zajlik. Elsőként a csepeli Burattino Általános és Szakképző Iskola, Gyermekotthonba látogattunk.

A Burattino Hátrányos Helyzetűeket Segítő Iskolaalapítvány 1990 áprilisában jött létre azzal a céllal, hogy egy olyan saját modell szerint működő iskolát hozzon létre, ahol a gyerekek "kinőhetik" hátrányaikat. "Kinőni a hátrányokat azt jelenti, hogy úgy menjenek el a Burattinóból 18 évesen, hogy van életcéljuk, és azt meg is tudják maguknak fogalmazni. Tisztában vannak az erényeikkel, tulajdonságaikkal, tudnak kapcsolódni a környezetükhöz, beszélnek angolul. Ha ezt elérjük, akkor elmondhatjuk, hogy tettünk értük valamit" - foglalja össze a Burattino célját Mezei Katalin, az iskola alapítója és igazgatója.

Az iskoláról készült képgalériát itt lehet megnézni.

1 Tovább

Katonák nevelnek jó állampolgárt az iskolásokból

A gyerekeknek a londoni zavargásokban való részvétele, az iskolai kezelhetetlensége és a rossz iskolai mutatóik miatt kemény lépéseket tervez a konzervatív kormány. A tanárok nagyobb fegyelmezési szabadságot kapnak (például nem kell minden esetet dokumentálniuk, és a túlkapással vádolt pedagógusoknak anonimitást ígérnek addig, amíg vizsgálják az esetüket). A tanári tekintély megszilárdítása mellett Michael Gove oktatási miniszter a szó szoros értelmében vett fegyelmezett iskolát akar: ezért az oktatási intézményekben exkatonák is fognak dolgozni a gyerekek mentoraiként, és megnyílhat egy speciális katonai iskola Manchesterben.

1 Tovább

Számítógépes animációval nemzettudatot építeni

A Gyerekszemlén már többször foglalkoztunk az oktatást új alapokra helyező digitális kiegészítőkkel (itt a táblagépekkel, itt pedig a gépírás tanításával). Most egy magyar példát mutatunk be.


szólj hozzá: Időutazás az osztályteremben 1

Az Időutazás az osztályteremben címről először talán egy sci-fire vagy egy ifjúsági regényre asszociálnánk, de semmiképpen sem a magyar iskolára. Pedig a Szülőföld Alap digitális tananyagfejlesztésre kiírt pályázatán nyert csapat egy filmsorozattal ígér időutazást - mégpedig a történelemórákon. A készítők igyekeztek úgy összeállítani a kisfilmeket, hogy azok általános és középiskolában is használhatóak legyenek.

0 Tovább

Hoffmann Rózsa minden iskolástól legalább 100 Ft-ot kér

Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár felszólította a magyarországi iskolás gyerekeket, hogy adományozzanak fejenként legalább 100 Ft-ot, hogy a csíksomlyói árvák az ünnepnapok alkalmával felvehessék az adományokból vásárolt székely ruhákat.

A felhívás a kormany.hu oldalról:

0 Tovább
«
123

gyerekszemle

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek