Alma és kevesebb sült krumpli lesz a Happy Meal-menüben – jelentette be kedden a McDonald’s étteremhálózat. A gyorsétteremlánc szeptembertől vezeti be a változtatásokat fogyasztói csoportok nyomására, amelyek azt akarják elérni, hogy a gyerekmenü egészségesebb legyen (vagyis kevesebb cukrot, sót és kalóriát tartalmazzon). 

A bejelentés szerint 2012 első negyedévére a McDonald’s mind a 14 ezer amerikai éttermében már a megreformált, kevesebb mint 600 kalória energiatartalmú gyermekmenüt szolgálják fel. Az étteremlánc azt is vállalta, hogy 2020-ra az összes amerikai menüjében csökkenti a só-, cukor-, zsír- és kalóriatartalmat. 

Happy Meal krumpli helyett almával (mcdonalds.com)

 

Cindy Goody, a McDonald’s illetékes igazgatója arra is ígéretet tett, hogy többféle zöldség, gyümölcs és teljes értékű gabona is megjelenik az étlapon. A gyermekmenü egyébként nem lesz drágább, és továbbra is jár majd hozzá a játék – egészítette ki a felsorolást Jan Field, az étterembirodalom amerikai elnöke. 

A Burger King Corp., a DineEquity Inc. IHOP vállalata és még több mint tucatnyi más étteremlánc jelentette be júliusban, hogy támogatják az iparág gyerekeknek egészségesebb ételeket kínáló programját. 

Kelle Louaillier, a Corporate Accountability International (CAI) non-profit szervezet igazgatója szerint azonban a McDonald’s ezzel a trükkel akar elébe menni annak a tervezett szigorításnak, mely a gyorséttermek gyerekeknek szóló marketingjét érinti. (A CAI egyébként az a szervezet, mely fellépett a McDonald's vörös parókás bohóca ellen is, mert szerintük az csábítja a helytelen táplálkozásra a gyerekeket.)  A civilek úgy vélik, a McDonald’s leszűkíti a problémát, és így csak álmegoldást kínál. Cindy Goody azonban azt állítja, a bejelentett változásoknak nincs köze a tervezett szabályozáshoz – a gyorsétterem ezzel a lépéssel válaszol ügyfelei azon kérésére, hogy legyen egészségesebb a választékuk.

 

A McDonald’s egy leleményes marketingfogásáról korábban a Gyerekszemle is írt:

A nagyvállalatok új csalija gyerekeknek

 

A McDonald’s reformja egyébként rímel az amerikai élelmiszergyártók tömörülésének előző hét csütörtöki bejelentésére. A legnagyobb amerikai élelmiszergyártó vállalatok – például a General Mills, a ConAgra Foods és a Kellogg – ugyanis önkéntesen visszafogják az egészségtelen termékek gyerekeknek szóló marketingjét, és saját irányelveket fogadnak el a reklámokra, miután elutasították a szövetségi kormány által javasolt iránymutatókat. A vállalatok szerint erőfeszítésük révén alapvetően megváltozik majd, hogy mit reklámoznak, és módosul a hirdetések tartalma is. Így a jelenleg gyerekeknek forgalmazott termékek közül minden harmadik reklámja zsugorodik majd. 

Az új kívánalom akkor engedné meg a cégeknek, hogy gyerekeknek reklámozzanak egy terméket, ha az megfelel bizonyos táplálkozási előírásoknak. A változástól azt várják, hogy rávegye egyes márkák gyártóit, hogy változtassanak receptjükön, csökkentsék az előállított étel vagy ital nátrium-, zsír-, cukor- és kalóriatartalmát. 

Gyerekszemle – MTI

Kövess minket Facebookon is!