Röviden összeszedtük, milyen a mindennapokban is érezhető változásokkal jár a gyerekek szempontjából a január 1-jén életbe lépett köznevelési törvény és a családok védelméről szóló törvény.
Röviden összeszedtük, milyen a mindennapokban is érezhető változásokkal jár a gyerekek szempontjából a január 1-jén életbe lépett köznevelési törvény és a családok védelméről szóló törvény.
Egy ezer 6 és 16 év közötti ír gyerekekkel készült vizsgálat szerint a gyerekek 40%-a ajándéközön helyett jobban örülne annak, ha a Jézuska a családjukkal békésen tölthető szabadidőt hozna számukra. Ennek oka, hogy a fiatal válaszadók közel fele úgy véli, a szülők munkahelyi elfoglaltságai miatt a család év közben nem tölt elég időt együtt. A fiatalok negyede a kutatók kérdésére válaszul azt is jelezte, aggódik amiatt, hogy a családi költségvetésbe hogyan fognak beleférni az ünnepekkor jelentkező extra kiadások.
Az elmúlt hét gyerekekkel kapcsolatos híreiből válogattunk.
Pokorni Zoltán szerint a jelenlegi tízhetes nyári szünet számos család számára megoldhatatlan feladatot jelent a gyerekekkel való gondoskodás miatt. Ez az időszak ugyanis nagyon hosszú, különösen a hátrányos helyzetű, szegényebb gyerekek esetében, akiknek a szülők nem tudnak programot csinálni - írja az [origo].
Ennek kapcsán megnéztünk néhány országot, hogy milyen hosszú a nyári vakáció.
Kép: madisonavemusings.blogspot.com
A napokban volt hír, hogy egy 12 éves tapolcai gyerek fojtogatta a tanárát, amiért az kérdőre vonta viselkedése miatt a gyereket. Ezzel egy időben pedig bejelentették, hogy nyárra elkészülhet az új közoktatási törvény - Hoffmann Rózsa Zánkán, az Országos Diákparlament megnyitóját megelőző sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy az új törvénnyel "vége annak a világnak is, hogy egy rendbontó gyerek terrorizálhasson egy tanórát".
Hogy ez pontosan mit is fog jelenteni, arról csak találgatni lehet a sajtótájékoztató, a különböző fórumokon elhangzott utalások és a 2010. decemberében közzétett közoktatási törvény vitaanyaga alapján. A média persze a diák-tanár konfliktusokra hegyezi ki az iskolai erőszak problémáját, fontos azonban megemlíteni, hogy a gyerek-gyerek közti agresszió ennél jóval általánosabb, és mélyebb sérüléseket is okoz. Az iskolai fegyelmezésről, büntetésről szóló viták elsődlegesen tehát nem arról szólnak, hogyan kellene megvédeni a tanárt, hanem hogy a pedagógus hogyan kaphat olyan eszközöket, mellyel a problémás gyereket nevelheti. Az eddigiek alapján azonban még mindig nem született konkrét javaslat arra, hogyan lehet segíteni az agresszív, viselkedészavaros gyerekeket, hogy beilleszkedhessen a közösségbe: ugyanis hiába zárja ki végső esetben a gyereket egy iskola, a tankötelezettségi korig iskolába kell járnia, a probléma tehát nem fog megoldódni, csak átkerül egy másik intézménybe.
Összeszedtük, mit javasol az oktatási államtitkár és csapata az iskolán belüli erőszak visszaszorítására.
Utolsó kommentek