Minden eddiginél több időt töltenek a gyerekek a képernyő előtt - derült ki egy friss amerikai kutatásból. Egy San Franciscó-i nonprofit egyesület, a Common Sense Media 1384 szülőt kérdezett meg a gyerekeik médiafogyasztási szokásairól. A mobilokra készített alkalmazások elterjedése óta ez az első ilyen irányú felmérés, de unikális amiatt is, hogy a képernyő előtt töltött időt a születéstől kezdve vizsgálja.
Az eredmények értékelése több egyéb mellett arra is rávilágított, hogy a gyerekek között egy ún. "app-szakadék" húzódik. A tehetős, vagyis a 75 ezer dollárnál magasabb jövedelmű családok nagyjából fele elsősorban a kisgyerekeknek tölt le mobilszoftvereket - szemben a 30 ezer dollárnál alacsonyabb jövedelmű családokkal, ahol ez mindössze nyolcból egy családra jellemző. A szerényebb körülmények között élő szülők harmada pedig azt sem tudja, mit takar az "app" rövidítés. (Ez az okostelefonokra, táblagépekre, médialejátszókra gyártott szoftver, magyarul alkalmazás.)
Utolsó kommentek