PC-játékot hasznosítanának az egészséges életmódra való nevelésben: az Escape from Diab (Menekülés Diab városából) és a Nanoswarm: Invasion from Inner Space (Nanorajzás: Belső invázió) játékok célja, hogy visszaszorítsák a 2-es típusú cukorbetegség és az elhízás kialakulási kockázatát. A programok az egészséges táplálkozás és a tetsmozgás fontosságát hangsúlyozzák.
A játékok hatékonyságát felmérő kutatás eredményei biztatóak: azok a gyerekek, akik kipróbálták őket, a szokásos napi mennyiségnél kétharmadnyival több gyümölcsöt és zöldséget fogyasztottak. Ugyanakkor a vízfogyasztás, az aktív fizikai tevékenységek és a testalkat esetében nem voltak elég ösztönzőek a játékok: továbbra sem sikerült elérni a szükséges napi minimumot.
A szakemberek klinikai vizsgálatában 153, tíz és tizenkét éves kor közötti gyerek vett részt, akiket véletlenszerű osztottak szét egy-egy 103 illetve 50 fős csoportra. Tökéletes adatokat végül csak 133 résztvevőtől sikerült begyűjteni. Az első csoport először a Diab, majd a Nanoswarm játékokat próbálta ki, míg a másik csoport az étkezésre és a testmozgásra vonatkozó tudást alapul vevő játékokkal próbálkozott néhány népszerű internetes oldalon.
A csoporttagok magasságát, testsúlyát, derék méretét, és tricepsz vastagságát a vizsgálat kezdetén, rögtön a Diab és közvetlenül a Nanoswarm játékok után, valamint két hónappal később is megmérték. Az alanyok fizikai aktivitását minimum négy napon keresztül követték figyelemmel minden egyes mérés alkalmával. Az ételfogyasztás mértékét pedig egy dietetikus ellenőrizte és jegyezte fel 24 órán keresztül.
A vizsgálat vezető kutatója, Tom Baranowski szerint ez a két program "olyan egyedülálló videojátékok, amelyek teljes mértékben megállják a helyüket a forgalomban lévő társaik mellett. Ezekben a játékokban egy sor olyan dolgot van szőttel a történetekbe, amelyek hatással vannak a gyerekek viselkedésére. Ezáltal arra motiváljak a játékosokat, hogy jelentős változásokat vezessenek be az étkezési szokásaikban."
Utolsó kommentek