A következő gyerekprostitúció, gyerekbántalmazás elleni közhasznú szpot most szeptembertől fut az amerikai tévécsatornákon. A reklámot az ECPAT-USA (End Child Prostitution and Trafficking) rendelte a JWT New York ügynökségtől. 

 

A kislány a takarója alatt zseblámpával olvassa saját tündérmeséjét: egy napon találkozik a hercegével, akivel egy kastélyba költöznek, a hercege pedig szereti, védelmezi őt. A mesékben megszokott helyzetleírás aztán furcsa fordulatot vesz: a kislány-hercegnőnek és hercegének nagy hálószobája van nagy ággyal – pont, mint a felnőtteknek. Ez az a pont, ahol a tündérmeséből rémtörténet lesz: a herceg más férfiakkal is megosztja hercegnőjét, akik hozzáérnek, bántják, megerőszakolják. A herceg védelme pedig csak addig tart, amíg a lány pénzt ad neki, ha ez nincs, megüti és kiteszi az út mellett. 

A mese itt véget ér, de egy üzenet még beúszik a képernyőre: „Dragons aren't the only monsters” (kb. ’nem a sárkányok az egyetlen szörnyek’). 

A kiskorúakat érintő, hasonlóan erős, kissé hatásvadász reklám futott Magyarországon is 2010. áprilisban. A Szülészeti-Nőgyógyászati Prevenciós Tudományos Társaság reklámfilmjében egy 15 éves lányt készítettek elő az abortuszra. Az A-HA kampány célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a szexuális felvilágosítás fontosságára. A két nagy kereskedelmi csatorna azonban csak este kilenc után sugározta a reklámot azzal az indokkal, hogy az sokkoló hatású a gyerekekre.


szólj hozzá: A-HA TCR reklámfilm

 

Kövess minket Facebookon is!